Jubileumkorting

U heeft een brief ontvangen over de jubileumkorting. Heeft u vragen over deze brief?
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen.

Staat uw vraag hier niet tussen, laat het ons gerust weten. U kunt ons bereiken via inschrijving@destion.n of 088 199 00 00 toets 3. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 12.30 en 13.00 tot 17.00 uur.

Hoelang krijg ik jubileumkorting?

Zolang u huurder van Destion bent, houdt u de korting. Oók als u naar een andere woning van Destion verhuist. Gaat u tussentijds ergens anders wonen dan in een huurwoning van Destion maar wordt u daarna weer huurder, dan is de korting vervallen.

Voor wie is de korting?

De korting is een persoonlijke korting die bij de hoofdhuurder hoort.
Wat als de hoofdhuurder overlijdt?
Dan gaat de korting over naar de medehuurder wanneer die op 1 januari 2018 bij ons bekend was. Een medehuurder is iemand die dat volgens de wet is.
En als we gaan scheiden, wat gebeurt er dan met de korting?
Als het huurcontract verandert dan is de korting voor degene die in de woning blijft wonen. Onze medewerkers kunnen per situatie uitleggen wat de gevolgen voor de korting zijn.

Hoe is de korting bepaald?

De korting is op basis van het aantal jaren dat u aaneengesloten huurt. Wij noemen dat het huurderschap. Wij zijn uitgegaan van het aantal hele jaren op 1 januari 2018. Per jaar krijgt u 0,1% korting.

Ik denk dat ik al langer huurder ben, wat nu?

In 2017 heeft u van ons een brief ontvangen waarin we gevraagd hebben om te controleren of de startdatum van uw huurperiode klopt.

  • Heeft u toen gereageerd op die brief dan hebben we uw gegevens gecontroleerd in ons systeem of door de gemeente laten controleren. De  informatie van de gemeente bepaalt de startdatum.
  • Hebben we van u toen geen reactie ontvangen? Dan zijn we uitgegaan van de startdatum van uw huidige huurcontract.

Ik huur langer bij Destion en wil een andere startdatum doorgeven

Bezwaar maken kan tot 16 april 2018. Neem contact met ons op via inschrijving@destion.nl of 088 199 00 00 toets 3. Onze medewerkers hebben dit van u nodig:

  • uw volledige naam
  • geboortedatum
  • huidige adres en eventuele vorige adressen

Dan controleren we ons systeem en vragen zo nodig informatie op bij gemeenten. We laten u binnen drie maanden weten wat de uitkomst is en passen eventueel het kortingspercentage met terugwerkende kracht aan op de uitkomst.

Ik heb een automatische incasso, wanneer wordt mijn huur afgeschreven?

Vanaf dit jaar sturen wij geen schema van de huurbetalingen meer per post. U kunt via deze link het schema met de aankomende incasso's terugvinden.

Hoe zit het met mijn huurtoeslag?

U geeft aan de Belastingdienst de nieuwe huurprijs door. Voor vragen over huurtoeslag kunt u terecht op www.toeslagen.nl of bellen met de Belastingdienst via 0800 0543.

Kan ik de korting overdragen aan mijn kinderen of een medebewoner?

Nee, dat kan niet.

Vragen?

Mail naar inschrijving@destion.nl of bel naar 088 199 00 00, toets 3. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 12.30 en 13.00 tot 17.00 uur.

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 12.30 en 13.00 tot 17.00 uur.