Van der Velden Rioleringsbeheer

Met ingang van 1 januari 2018 hebben we een overeenkomst met Van der Velden Rioleringsbeheer voor het verhelpen van rioolverstoppingen.

"Voor huurders verandert er niets", vertelt Ilse de Bokx, manager Wonen. "Deze service boden we altijd al en we namen de kosten hiervoor ook voor onze rekening. Alleen wanneer blijkt dat de verstopping veroorzaakt wordt door zaken die we normaal gesproken niet wegspoelen via de gootsteen of de wasbak, denk aan frituurvet, olie, etensresten en dergelijke, zijn de kosten voor de huurder."

Het verschil is nu dat er een ander bedrijf komt dan voorheen, en dat men het nu via ons nummer rechtstreeks bij dat bedrijf kan melden. Er zit dus geen medewerker van Destion meer tussen om een afspraak te maken.

Wat verandert er voor onze huurders?

Voor het melden van een rioolverstopping, kunnen huurders gewoon naar Destion bellen. Wie naar Destion belt krijgt dan het volgende keuzemenu te horen.

"Voor het melden van een reparatieverzoek blijft u aan de lijn. Het keuzemenu heeft vervolgens drie opties.

  • Kies 1 voor het melden van een rioolverstopping (u krijgt Van der Velden aan de lijn).
  • Kies 2 voor vragen over huurbetaling.
  • Kies 3 als u één van de relatiemedewerkers wilt spreken.
    Maakt u geen keuze, dan wordt u doorgeschakeld voor het melden van een reparatieverzoek."

Tips om verstopping te voorkomen

Om verstoppingen te voorkomen heeft Van der Velden verschillende tips. Klik op de link riooltips om te lezen wat u met uw afval doet, wat u beter niet kunt doen en waarom.