Veelgestelde vragen

Hoe kan ik me inschrijven bij Destion?

U kunt zich inschrijven via het inschrijfformulier op deze website. De inschrijving is kosteloos. Klik hier om direct in te schrijven.

De inschrijving bestaat uit een aantal stappen. Bij iedere stap vragen we gegevens die nodig zijn om voor een woning in aanmerking te komen. Vul alle gegevens daarom zorgvuldig in. Als de inschrijving klaar is en u die verzonden heeft, krijgt u een mailbevestiging met de volgende informatie:

  • de bevestiging dat uw inschrijving verwerkt is
  • het inschrijfnummer en wachtwoord waarmee u in kunt loggen op MijnDestion.

U bent dan definitief ingeschreven en kunt vanaf dat moment:

  • reageren op het woningaanbod van Destion
  • in MijnDestion uw gegevens aanpassen als die veranderen
  • in MijnDestion kijken op welke plaats u geëindigd bent als u op een woning heeft gereageerd.

U heeft geen internet? Destion helpt u graag met uw inschrijving. Neem contact op via 088 199 00 00, toets 3. Onze relatiemedewerkers Wonen helpen u en leggen u uit hoe u toch op het woningaanbod kunt reageren.

Hoe lang is de wachttijd bij Destion?

Uw wachttijd voor een huurwoning hangt onder meer af van hoe breed u zoekt. Wanneer u bijvoorbeeld kiest voor één woonplaats en een woningtype waar veel vraag naar is dan kan de wachttijd lang zijn. Als u ook zoekt in plaatsen waar woningen sneller beschikbaar komen of voor bepaalde woningtypen, dan kan de wachttijd korter zijn.

In MijnDestion en via Verantwoording toewijzing vindt u een overzicht van alle woningen die Destion het afgelopen half jaar toegewezen heeft. U krijgt met dat overzicht een beeld hoe lang de kandidaat aan wie de woning is toegewezen, ingeschreven heeft gestaan.

Welke koopwoningen heeft Destion?

Destion verkoopt gezinswoningen omdat er minder vraag is naar gezinswoningen en meer naar seniorenwoningen. Een groot deel van onze gezinswoningen is te goed voor sloop of voor een ingrijpende renovatie. Daarom gaan we juist deze woningen verkopen. De toekomstige koper hoeft bij deze woningen voorlopig geen omvangrijk groot onderhoud te verwachten. De verkoopprijzen van de woningen van Destion zijn gebaseerd op de taxatiewaarde. De prijs en kwaliteit van de woning zijn goed in verhouding met elkaar.

Ik word benaderd door het KWH, wat is dat?

Destion werkt continu aan een goede dienstverlening. We laten het KWH dit onderzoeken. KWH betekent Kwaliteit Woningcorporaties Huursector. Bent u als huurder tevreden, dan komen wij in aanmerking voor een keurmerk: het KWH-Huurlabel.

Uw ervaring met onze dienstverlening is voor ons belangrijk om te weten. Tesan namens het KWH in opdracht van Destion vragenlijsten via email of stelt u telefonisch vragen. Door uw antwoorden weten wij waar u tevreden over bent, wat u belangrijk vindt en wat er beter kan. Het hele jaar door van maandag tot en met vrijdag van 17.00 uur tot 21.30 uur is het mogelijk dat u gebeld wordt door Tesan.

Waar gaan de vragen over?
De vragen kunnen over de volgende onderwerpen gaan:
- Het contact met ons
- Het planmatig onderhoud
- Uw verhuizing
- Beleid van de woningvereniging

In het belang van het onderzoek worden er 2 persoonlijke vragen gesteld:
- Uw huishoudsamenstelling
- Uw geboortedatum

Waar gaan de vragen niet over?
De vragen gaan dus niet over bijvoorbeeld uw bankrekeningnummer of uw pinpas of over waar en wanneer u op vakantie gaat.

Vertrouwt u het niet, belt u ons dan. U bereikt ons tijdens kantoortijden via 088 199 00 00 toets 3.

Doet u mee?
Met uw hulp kunnen wij onze dienstverlening aanpassen en verbeteren. Het staat u echter vrij om deel te nemen aan het onderzoek. U bent dus niets verplicht. Huurders die zich hebben aangemeld voor het Bel-me-niet-register nemen we wel in het onderzoek mee, omdat het hier om marktonderzoek gaat en niet om telefonische verkoop. Wilt u niet benaderd worden, dan laat het ons gerust weten.