Waarschuwing phishing mail

Regelmatig worden er uit naam van WoningNet phising e-mails en sms'jes gestuurd. Hierin staat dat u verlengingskosten moet betalen. Deze berichten worden niet door Destion, en ook niet door WoningNet verstuurd! 



Destion werkt niet met WoningNet
Toch ontvangen sommige woningzoekenden die bij Destion staan ingeschreven, een mail (of SMS) met het logo van Woningnet. In dat bericht staat dat u de verlengingskosten van uw inschrijving bij Woningnet moet betalen. Het verlengen kan dan via een link met Ideal waarmee betaald kan worden.

Deze mails en SMS'jes hebben niets met ons te maken. Het is phishingmail waarmee ze proberen u te verleiden tot het betalen van een bedrag. Wij adviseren u dringend om niet op de link te klikken en de afzender te blokkeren. Deze partij wil op deze manier toegang krijgen tot uw bankrekening.

Heeft u toch op de link geklikt?
Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank om aan te geven dat er sprake is van digitale oplichting. Ook adviseren wij u om aangifte te doen bij de politie. Op de website van de Fraudehelpdesk leest u welke stappen u nog meer kunt ondernemen. 

Er is geen sprake van een lek of hack vanuit ons systeem. Het betreft een landelijke ontwikkeling, zie ook dit bericht van het programma Opgelicht van de AvroTros

Herinschrijving Destion
Onze herinschrijving is elk jaar in het najaar. Hiervoor sturen wij binnenkort een bericht dat duidelijk van Destion is. Onze herinschrijving is net als een inschrijving, geheel kosteloos!
Vertrouwt u het niet, bel ons gerust even via 088 199 00 00 toets 3.