Onderhoud- en reparatieservice
U geeft uw reparatieverzoek door via MijnDestion, het formulier reparatieverzoek of via 088 199 00 00 kies 1. Nadat u uw reparatieverzoek heeft doorgegeven, nemen we binnen drie werkdagen contact met u op. Als daarna duidelijk is wat precies moet gebeuren, maken we met u een afspraak over wanneer de reparatie uitgevoerd wordt, wie dit doet en hoeveel tijd dat kost.
Wat moet ik doen bij een spoedreparatie?
U kunt daarvoor 24 uur per dag telefonisch contact opnemen met Destion via 088 199 00 00. Onze medewerker bespreekt met u of er echt sprake is van spoed. Dringende reparaties herstellen we dezelfde dag.
Wat zijn de kosten bij een spoedreparatie?
Het uitvoeren van spoedreparaties is meestal gratis. De meeste reparaties voeren de onderhoudsvakmannen van Destion zelf uit. Soms huurt Destion een gespecialiseerd bedrijf in. Als de spoedreparatie uitgevoerd moet worden voor iets waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, dan krijgt u wel te maken met kosten. Hieronder ziet u welke dat zijn.
Omschrijving | Bedrag |
---|---|
U heeft zich buitengesloten (bij normale sloten) | € 25 |
Cv-installatie, water bijvullen | € 20 |
Elektrastoring, door eigen apparatuur veroorzaakt | € 25 |
Back-upbatterij vervangen in de rookmelder | € 20 |
Vervangen hoofdzekering, inclusief de kosten voor opnieuw verzegelen | € 50 |
Riolering ontstoppen als gevolg van bewonersgedrag * | € 50 |
*Bij grove nalatigheid van de huurder worden de daadwerkelijke kosten in rekening gebracht.
Welke reparaties moet ik zelf en welke moet Destion uitvoeren?
U bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het klein en dagelijks onderhoud van de woning en de tuin. Bijvoorbeeld het binnenschilderwerk, het onderhoud van scharnieren en sloten en het onderhoud van uw tuin. Destion is als verhuurder verantwoordelijk voor het groot onderhoud van uw woning. Hieronder vallen onder meer het buitenschilderwerk, het vervangen of repareren van dakgoten en regenpijpen. Op de website van de overheid vindt u volledige informatie over het onderhoud van uw huurwoning en wie waarvoor verantwoordelijk is.
Zijn er ook reparaties die Destion gratis uitvoert?
Als extra service voor u verricht Destion ook werkzaamheden waarvoor u zelf verantwoordelijk bent. In de brochure Onderhoud en reparaties ziet u op alfabetische volgorde wat Destion voor u verzorgt en waar u zelf voor moet zorgen.
Welke reparaties kan Destion tegen betaling uitvoeren?
Hieronder ziet u welke reparaties Destion op uw verzoek kan uitvoeren en welke kosten daarbij horen. Voorafgaand aan de reparatie betaalt u de bijbehorende kosten. De medewerker neemt daarvoor een pinapparaat mee.
Sanitair en badkamer | Bedrag |
---|---|
Thermostaatkraan douche vervangen (op verzoek huurder) | € 140 |
Doucheslang met douchekop en slang vervangen | € 65 |
Toiletbril leveren | € 30 |
Toiletpot vervangen | € 115 |
Verhoogde toiletpot aanbrengen | € 205 |
Wastafel vervangen | € 90 |
Eénhendelmengkraan wastafel aanbrengen | € 85 |
Deuren en ramen | Bedrag |
---|---|
Normale cilinder deurslot vervangen, per cilinder | € 25 |
Sleutel bijbestellen sleutelsysteem | € 20 |
Stompe binnendeur inclusief plaatsen | € 185 |
Opdek binnendeur inclusief plaatsen | € 125 |
Verwarming | Bedrag |
---|---|
Vervangen thermostaat cv door klokthermostaat (defect) | € 75 |
Vervangen thermostaat cv door klokthermostaat (verzoek huurder) | € 175 |
Diversen | Bedrag |
---|---|
Dakgoot schoonmaken | € 40 |
Wat valt niet onder de onderhoudservice van Destion?
De volgende zaken vallen niet onder de onderhoudservice van Destion:
- Werkzaamheden die nodig zijn als gevolg van schuld door de huurder, zoals schade die is veroorzaakt of ontstaan door onvoorzichtigheid en nalatigheid;
- Werkzaamheden aan door de huurder zelf aangebrachte of overgenomen voorzieningen en veranderingen.
- Werkzaamheden die niet te maken hebben met de technische staat van de woning, maar die te maken hebben met persoonlijke smaak.