Onderhoud- en reparatieservice

U kunt uw reparatieverzoek doorgeven via MijnDestion, het formulier reparatieverzoek of via 088 199 00 00. Nadat u uw reparatieverzoek ingediend heeft, nemen we binnen drie werkdagen contact met u op. Als daarna duidelijk is wat precies moet gebeuren, maken we met u een afspraak over wanneer de reparatie uitgevoerd wordt, wie dit doet en hoeveel tijd dat vraagt.


Wat moet ik doen bij een spoedreparatie?

U kunt daarvoor 24 uur per dag telefonisch contact opnemen met Destion via 088 199 00 00. Onze medewerker bespreekt met u in hoeverre er echt sprake is van spoed. Dringende reparaties worden dezelfde dag nog hersteld.

Wat zijn de kosten bij een spoedreparatie?

Aan het uitvoeren van spoedreparaties zijn meestal geen kosten verbonden. De meeste reparaties voeren de vaklieden van Destion zelf uit. In een enkel geval huurt Destion een gespecialiseerd bedrijf in. Als de spoedreparatie uitgevoerd moet worden voor iets waarvoor u zelf verantwoordelijk bent, dan krijgt u wel te maken met kosten. Hieronder ziet u welke dat  zijn.

OmschrijvingBedrag
U heeft zich buitengesloten (bij normale sloten)€ 25
Cv-installatie, water bijvullen€ 20
Elektrastoring, door eigen apparatuur veroorzaakt€ 25
Back-upbatterij vervangen in de rookmelder€ 20
Vervangen hoofdzekering, inclusief de kosten voor opnieuw verzegelen€ 50
Riolering ontstoppen als gevolg van bewonersgedrag *€ 50

*Bij grove nalatigheid van de huurder worden de daadwerkelijke kosten in rekening gebracht.

Welke reparaties moet ik zelf en welke moet Destion uitvoeren?

U bent als huurder zelf verantwoordelijk voor het klein en dagelijks onderhoud van de woning en de tuin. Bijvoorbeeld het binnenschilderwerk, het onderhoud van scharnieren en sloten en het onderhoud van uw tuin. Destion is als verhuurder verantwoordelijk voor het groot onderhoud van uw woning. Hieronder vallen onder meer het buitenschilderwerk, het vervangen of repareren van dakgoten en regenpijpen. Op de website van de overheid vindt u volledige informatie over het onderhoud van uw huurwoning en wie waarvoor verantwoordelijk is.

Zijn er ook reparaties die Destion gratis uitvoert?

Als extra service voor u verricht Destion ook werkzaamheden waarvoor u volgens het huurrecht zelf verantwoordelijk bent. Via de link ziet u op alfabetische volgorde in de de tabel Onderhoudservice wat Destion voor u verzorgt, waar u zelf voor moet zorgen en wat u door ons tegen betaling kunt laten doen.

Welke reparaties kan Destion tegen betaling uitvoeren?

Hieronder ziet u welke werkzaamheden Destion op uw verzoek kan uitvoeren en welke kosten daarbij horen. Voorafgaand aan de reparatie moet de betaling worden voldaan. De medewerker neemt daarvoor een pinapparaat mee.

Sanitair en badkamerBedrag
Thermostaatkraan douche vervangen (op verzoek huurder) € 140
Doucheslang met douchekop en slang vervangen                                €   65
Toiletbril leveren€   30
Toiletpot vervangen€ 115
Verhoogde toiletpot aanbrengen€ 205
Wastafel vervangen€   90
Eénhendelmengkraan wastafel aanbrengen€   85


Deuren en ramenBedrag
Normale cilinder deurslot vervangen, per cilinder                                 €   25
Sleutel bijbestellen sleutelsysteem€   20
Stompe binnendeur inclusief plaatsen€ 185
Opdek binnendeur inclusief plaatsen€ 125


VerwarmingBedrag
Vervangen thermostaat cv door klokthermostaat (defect)€   75
Vervangen thermostaat cv door klokthermostaat (verzoek huurder)      € 175


DiversenBedrag
Dakgoot schoonmaken                                                                      €   40

Wat valt niet onder de onderhoudservice van Destion?

De volgende zaken vallen niet onder de onderhoudservice van Destion:

  • Werkzaamheden die nodig zijn als gevolg van schuld door de huurder, zoals schade die is veroorzaakt of ontstaan door onvoorzichtigheid en nalatigheid;
  • Werkzaamheden aan door de huurder zelf aangebrachte of overgenomen veranderingen.
  • Werkzaamheden die niet te maken hebben met de technische staat van de woning, maar die te maken hebben met persoonlijke smaak.

Reparaties